Ciklus Mladi glazbenici u Matici hrvatskoj, Dora Nizek i Tomo Štrbac
Samoborska glazbena škola „Ferdo Livadić“ i njezini vrijedni nastavnici ne prestaju stvarati izvrsne mlade glazbenike, a čini se da puhački odsjek posebno dolazi do izražaja. Flautistica Dora Nizek (2007) učenica je 3. razreda srednje glazbene škole u klasi profesorice Ivane Štrbac. Posljednjih nekoliko godina osvojila je brojne nagrade na cijenjenom međunarodnom natjecanju Woodwind & Brass u Varaždinu, međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Sonus u Križevcima te državnim natjecanjima HDGPP-a. Tomo Štrbac (2005) maturant je glazbene škole u klasi profesora Krešimira Kotteka, a ranije je učio kod profesora Tomislava Žužaka i profesora Aljaža Razdevšeka. Nastupao je na brojnim koncertima i natjecanjima te je dobitnik brojnih nagrada na nekoliko glazbenih područja. Osvojio je tri prve nagrade na državnim natjecanjima, dvostruki je dobitnik Oskara znanja te više nagrada na Međunarodnom natjecanju puhača Woodwind & Brass u Varaždinu. Dora Nizek i Tomo Štrbac nastupili su u Matici hrvatskoj 20. svibnja u ciklusu Mladi glazbenici.
Tomo Štrbac / Snimio Mirko Cvjetko / MH
Dora Nizek / Snimio Mirko Cvjetko / MH
Prema dobrodošloj i pozitivnoj odluci da učenici nastupaju naizmjenično slušali smo ukupno devet djela: Spring Sonatinu za flautu i glasovir Marije Esih, Improvisation et caprice za saksofon solo Eugènea Bozza, Nocturne za flautu i glasovir Georgea Barrèrea, Sonatu za saksofon i glasovir u cis-molu Fernande Decruck, Syrinx za flautu solo Claudea Debussya, 1. stavak iz Koncerta za alt saksofon i gudače Pavlea Dešpalja, Andante et scherzo za flautu i glasovir Louisa Gannea, Prélude et divertissement za saksofon i glasovir Eugènea Bozza, a kao dodatak su učenici zajedno izveli obradu poznatog Obliviona Astora Piazzolle.
Iako izvedba zahtjevnog Debussyeva Syrinxa uvijek izaziva poštovanje, dopadljiva i učenicima prilagođena glazba flautistice Marije Esih govori jezikom svakodnevne glazbe i izuzetno je tražena unutar flautističke literature čak i izvan granica Hrvatske. U izvedbi Dore Nizek svi stavci Spring Sonatine zvučali su uvjerljivo i prirodno. Isto vrijedi i za drugo višestavačno djelo na programu, Sonatu slabije poznate francuske skladateljice Fernande Decruck u izvedbi Tome Štrbca. Pasaže i lirski dijelovi bili su povezani u homogenu cjelinu, a sve uz izvrsnu klavirsku pratnju korepetitorice Željke Vojvoda koja je u potpunosti dopunila i dočarala prepoznatljivi harmonijski svijet francuske klasične glazbe prve polovice 20. stoljeća. Kao što i to najčešće bude u djelima za puhačke instrumente, francuski štih prevladao je na cijelom koncertu, a spoj dvaju djela Eugènea Bozza za saksofon za ovu je priliku izvrsno pogođen.
792 - 794 - 18. srpnja 2024. | Arhiva
Klikni za povratak